Lp.
|
Temat
|
Rodzaj zajęć
|
Odbiorcy
|
Uwagi o realizacji
|
Prowadzący
|
1
|
Sensomotoryka – metoda wspierająca rozwój psychoruchowy dziecka poprzez integrację odruchów wczesnodziecięcych.
|
prelekcja
|
nauczyciele szkół podstawowych oraz przedszkoli
|
45 min.
|
Joanna Kłosińska
|
2
|
Odruchy wczesnodziecięce i ich wpływ na funkcjonowanie dziecka.
|
prelekcja
|
nauczyciele szkół podstawowych oraz przedszkoli
|
45 min.
|
Joanna Kłosińska
|
3
|
EEG-Biofeedback. Podstawowe zagadnienia, zastosowanie.
|
prelekcja połączona z prezentacją multime-dialną
|
nauczyciele szkół podstawowych oraz przedszkoli
|
45 min.
|
Joanna Kłosińska
Magdalena Krawczak
|
4
|
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia .
|
prelekcja z prezentacją multimedialną
|
nauczyciele szkół ogólnodostępnych
|
60 minut
|
Eugeniusz Kulawiak
|
5
|
Nauczyciel współorganizujący nauczanie w szkole. Rola i zadania. Przepisy prawne i rozwiązania praktyczne.
|
prelekcja z prezentacją multimedialną, dyskusja, poszukiwanie rozwiązań
|
nauczyciele szkół podstawowych
|
60 minut
|
Eugeniusz Kulawiak
|
6
|
Współpraca Poradni i szkoły w rozwiązywaniu problemów uczniów z niepełnosprawnościami i zaburzeniami rozwojowymi.
|
prezentacja, prelekcja, dyskusja, warsztat
|
nauczyciele wszystkich szkół i placówek
|
wg potrzeb
|
Eugeniusz Kulawiak
|
7
|
Udział w zebraniach zespołów wychowawczych: rozwiązywanie indywidualnych problemów uczniów i rodziców.
|
|
nauczyciele wszystkich szkół i placówek
|
wg potrzeb
|
Eugeniusz Kulawiak
|
8
|
Specyfika funkcjonowania dziecka ze spektrum autyzmu.
|
prelekcja z elementami warsztatu.
|
nauczyciele przedszkoli i szkół ogólnodostępnych
|
45min.
|
Dorota Miś
|
9
|
Praca z uczniem ze spektrum autyzmu w szkole (lub przedszkolu).
|
prelekcja
|
nauczyciele przedszkoli i szkół ogólnodostępnych
|
45min.
|
Dorota Miś
|
10
|
Konstruowanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia oraz indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego dla ucznia niepełnosprawnego w przedszkolu/szkole.
|
warsztaty lub konsultacje indywidualne
|
nauczyciele przedszkoli oraz szkół ogólnodostępnych
|
3x45 min.
|
Dorota Miś
|
11
|
Konstruowanie indywidualnego programu wczesnego wspomagania rozwoju oraz arkusza obserwacji dziecka.
|
warsztaty lub konsultacje indywidualne
|
nauczyciele prowadzący zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju
|
2x45 min.
|
Dorota Miś
|
12
|
Podstawowe założenia metody symultaniczno-sekwencyjnej, jako metody wczesnej nauki czytania dzieci od 3-go roku życia.
|
prelekcja
|
nauczyciele przedszkoli i klas I-III szkół podstawowych
|
1x45min.
|
Dorota Miś
|
13
|
Uczeń z dysleksją w szkole.
|
prelekcja
|
nauczyciele szkół podstawowych
|
2x45 min.
|
Dorota Miś
|
14
|
Dziecko z ADHD w szkole.
|
prelekcja
|
nauczyciele szkół podstawowych oraz przedszkoli
|
45 min.
|
Lidia Sekular
|